6 Mayıs 2010 Perşembe

ŞEFTALİ KURABİYE



       Yıllar önce bir arkadaşım bu kurabiyeyi yapıp işyerine getirmişti. Ben burun kıvırıp tadına bile bakmamıştım. Ne zaman tarifini bir yerde görsem ilgilenmezdim. Taa ki arkadaşım Ayten, Yemekteyiz yarışmasında Bursa'dan  katılan bir yarışmacının baldızının çok güzel şeftali kurabiye yaptığını ve benim de mutlaka denemem gerektiğini söylediğinde istemeye istemeye yapmaya karar verdim. Nedense bazı tariflere karşı bir önyargım var. Ama iyi ki Aytenciğim söyledi ve bende yapmaya karar verdim. Dün yürüyüşe gittiğimde Aytenle konuşmuştum ve eve döndüğümde hemen yapmaya karar vermiştim. Öğleden sonra da çocukları parka götürdüğümde bu kurabiyeden götürdüm. Yiyen arkadaşlar ve tabi ki ben çok ama çok beğendik. Bundan sonra da mutlaka yapacağım. Nette araştırdığım kadarı  ile tarif Oktay Usta' ya ait.

ŞEFTALİ KURABİYE

MALZEMELER :

Kurabiyesi İçin:
  • 250 gr. oda sıcaklığında yumuşatılmış tereyağ yada margarin
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 2 yumurta sarısı
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 4 su bardağı un
Kreması için:
  • 80 gr. bitter çikolata
  • 1/2 paket krema ( 100 ml)
  • 1 yemek kaşığı bal
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ
Üzeri İçin:
  • Kırmızı ve sarı gıda boyası ( Belki bana güleceksiniz ama gıda boyası olmadığı için renklendirme için ne kullanayım diye düşünürken Topitop'un Galatasaray taraftar lolipop şekeri geldi aklıma. Bu şekeri yaladığınızda diliniz dudaklarınız kıpkırmızı oluyor. Şeker aynı zamanda elma ve çilek aromalı olduğu için çok güzel bir tat verdi kurabiyeye. Marketten hemen ondan aldım ama şanssızlık bir tane kalmıştı. Bu yüzdende pek renklendiremedim.
  • Biraz soğuk su
  • Toz Şeker

YAPILIŞI :
  • Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ ve pudra şekeri mikser yardımı ile çırpılır.
  • Yumurta sarıları da eklenerek birlikte karıştırılır.
  • Daha sonra vanilya, kabartma tozu ve un elenerek karışıma ilave edilir.
  • Yumuşak bir hamur elde edilir.
  • Buzdıolabında yarım saat kadar dinlendirilir.
  • Dinlenmiş olan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp yuvarlaklar elde edilir.
  • Yuvarlakların üzerine biraz bastırılır ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.
  • Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında fazla kızarmadan pişirilir.
  • Fırından çıkınca biraz ılıtılır ve çay kaşığı yardımı ile kurabiyelerin içi birazcık oyulur.
  • Diğer tarafta bir tencerede sıvı krema ve çikolatalar biraz ısıtılarak çikolatanın erimesi sağlanır.
  • Ateşten alınca içine biraz bal ve tereyağı eklenir.
  • Soğuyunca biraz daha buzdolabında bekletilir.
  • Buzdolabından alınır ve içine kurabiye tozları eklenir.
  • Çay kaşığı yardımı ile kurabiyelerin oyulmuş kısmına bu içten konulur.
  • Birer tane de soyulmuş badem yerleştirilir.
  • Diğer kurabiyeye de iç koyduktan sonra ikisi birbirine yapıştırılır.
  • Kurabiyelerin yapışması için iç malzemenin biraz koyu olması gerekiyor.
  • Bu şekilde bütün kurabiyeler yapıldıktan sonra soğuk suda bir kürdanın ucu ile karıştırılan gıda boyalarına batırılır ve bekletmeden toz şekere bulanır.
  • Üzerindeki toz şeker zamanla kuruyacak ve parlak bir görüntüye sahip olacaktır.
  • Kurabiyelerin birleşme yerlerine birer adet karanfil ve nane yaprağı yerleştirilir.
  • Bu şekilde tam bir şeftali görünümü oluyor.
  • Her ne kadar ben o sırada taze nane bulamasam da yine de yiyenler tarafından tam not aldı.
AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok: