20 Kasım 2010 Cumartesi

EV BAKLAVASI


              Artık hiç kimse ben baklava yapamıyorum demiyecek. Oklava kullanmasını bilmeyenler biraz olsun merdane kullanıyorlarsa çok kolay bir şekilde bu baklavayı yapabilirler. Şimdiye kadar bu baklavayı yiyipte beğenmeyen görmedim. Deneyin ve göreceksiniz çok güzel bir baklava ortaya çıkacak.
Ben bu tarifi sevgili Hatice'nin sitesinden aldım. Ben bu baklavayı dikdörtgen borcamın en büyüğü ile yapıyorum.

EV BAKLAVASI

HAMURU İÇİN :
  • 4 su bardağı elenmiş un
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 100 gram eritilmiş tereyağ
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
AÇMAK İÇİN : Nişasta

İÇİ İÇİN : Ceviz

ÜZERİ İÇİN : 250 gr. tereyağ

ŞERBET İÇİN :
  • 5 su bardağı toz şeker
  • 4 su bardağı su
  • 1/2 limon suyu
 Şeker ve su kaynatılır ve içine limon suyu eklenir ve 2 dakika sonra ateşten alınır.


YAPILIŞI :
  • Hamur malzemeleri ile hamur yapılır ve yarım saat üzeri nemli bir bez ile kapatılır ve dinlendirilir.
  • 3 eşit parçaya ayrılır.
  • Ayrılan her parçadan da 16 beze yapılır.
  • Bezeler merdane ile pasta tabağı büyüklüğünde açılır.
  • Nişasta serpilir.
  • Bu şekilde 16 beze üst üste konur.
  •  En üste gelen yufkaya nişasta serpilmeyecek.
  • Diğer 2 grupta bu şekilde yapılır.
  • Oklava ile ilk grup yufkalar açılır.
  • Yağlanmış tepsiye serilir.
  • Ceviz serpilir.
  • 2.yufka da açılıp tepsiye serilir.
  • Tekrar ceviz serpilir.
  • Son olarak 3.grup yufkalarda açılır ve tepsiye yayılır.
  • Keskin bir bıçak yardımı ile istenilen şekilde dilimlenir.
  • Kızdırılmış ve köpüğü alınmış tereyağ yufkaların üzerine gezdirilir.
  • Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında yavaş yavaş yaklaşık 1 saat pişirilir.
  • Şerbet ılık tatlı soğukken üzerine gezdirilir.
AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok: