20 Kasım 2010 Cumartesi

KANDİL SİMİDİ

Tarif  Mutfak Sırları Nilay'a ait. Kendisi bu tarifi yayınlarken not olarakta deneyenlerin bir daha pastaneden kandil simidi almayacaklarını söylemiş. Denedim ve kendisine tamamen katılıyorum. Süper bir tat. Yanlız kendisi margarin kullanmış. Ben tereyağ kullandım. Benim ağız tadıma tereyağ daha uygun. Seçim size kalmış. İstediğiniz yağı kullanabilirsiniz.

KANDİL SİMİDİ

MALZEMELER :
  • 200 GR. tereyağ ( Oda sıcaklığında)
  • 2 adet yumurta (Sarısı hamura, beyazı dışına)
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • 2 yemek kaşığı sirke
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 çay kaşığı silme tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 4 su bardağı un
  • Üzeri için susam,çörekotu ve haşhaş tohumu
YAPILIŞI :
  • Öncelikle oda sıcaklığındaki yumurtaların sarılarını ve aklarını ayırın.
  • Yoğurma kabına unu eleyin ve ortasını açın.
  • İçine tereyağ,yumurta sarılarını ve geri kalan tüm malzemeyi ekleyerek ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar yoğurun.
  • Kıvama gelen hamuru mutfak tezgahına alın.
  • Ceviz büyüklüğünde parçalar kopartın.
  • Tezgah üzerinde yuvarlayarak parmak genişliğinde rulolar oluşturun ve daire şeklinde birleştirin.
  • Yağlı kağıt serili fırın tepsisine aralıklı olarak dizin.
  • Yumurta aklarına fırçanızı batırın ve simitlerin tamamına sürün.
  • Susam,çörek otu veya haşhaş tohumu serpin.
  • Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında kızarana kadar pişirin.
AFİYET OLSUN...


Hiç yorum yok: