21 Aralık 2010 Salı

KUŞ ÜZÜMLÜ KIYMALI BÖREK


Bu böreği geçenlerde açılan bir pastanede yemiştim. Böreği yerken içinde kuş üzümü olduğunu farkettim.Çok güzel bir tat vermişti kuş üzümü böreğe. Hemen denemeliydim. Yaptım ve gerçekten çok güzel oldu.
İkram ettiğim arkadaşlarım çok beğendiklerini söylediler.
       Bu tarifi PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 72.HAFTA etkinliğine ev sahipliği yapan guloannemutfakta arkadaşımıza göndermek istiyorum.Sevgilerimi ve saygılarımı sunuyorum.


KUŞ ÜZÜMLÜ KIYMALI BÖREK

MALZEMELER :

HAMURU İÇİN :
  • 5 su bardağı un
  • 2 su bardağı ılık su
  • Tuz
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • Ayrıca yufkaları yağlamak için 1 su bardağı sıvı yağ + 100 gr. erimiş tereyağ karışımı
İÇİ İÇİN :
  • 250 gr. kıyma
  • 5 adet orta boy soğan
  • Tuz
  • Karabiber
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • Yarım çay bardağı yıkanmış kuş üzümü

YAPILIŞI :
  • Un,su,sıvıyağ ve tuz ile hamur yapılır ve özleşmesi için güzelce yoğrulur.
  • Hamurun üzeri örtülür ve dinlenmeye bırakılır.
  • Hamurdan portakaldan biraz daha küçük parçalar koparılır ve bezeler yapılır.
  • İlk yapılan beze unlanmış tezgah üzerinde merdane ile pasta tabağı büyüklüğünde açılır.
  • Bu şekilde bütün bezeler açılır.
  • Açılan yufkaların üzerine yağ sürülür.
  • Bıçak yardımı ile yufkaya kenarlarından çentikler atılır.
  • Her bir parçası ele alınarak çekiştirilerek ortaya doğru kapatılır.Tekrar yağlanır.
  • Bu şekilde her bir yufka 6-7 kat olmuş olacak.
  • Bütün yufkalar bu şekilde açılır.
  • Dinlenen yufkalar tekrar teker teker merdane ile açılarak iç malzemeler kaonur ve elle rulo yapılır.
  • İç malzeme içinse kıyma tavada kavrulur.
  • Kuru soğanlar minik minik doğranır ve kıymaya eklenir.Soğanlar kavrulup iyice yumuşayınca tuzu,karabiberi,şekeri ve kuş üzümleri ilave edilir.
  • Yağlanmış tepsiye rolular alınır.Üzerine kalan yağ sürülür.
  • Önceden 200 derece ısıtılmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.
NOT : Yufkaların açılma şeklini daha sonra yayınlayacağım. Emin olun çok hoşunuza gidecek. Hem yapılış şekli hem de lezzeti çok güzel.
Ben bu yufkanın açılış şeklini işyerimdeki mutfakta çalışan arnavut bir abladan öğrendim. Kulakları çınlasın Fatma ablacığımın.


AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok: