14 Aralık 2010 Salı

SİMİT

 
Sık sık mayalı hamur tarifleri yapan biri oarak bu tarifi hiç yapmamıştım. Ta ki arkadaşım Ayten'in Türkmenistan'da yaşayan ablası sevgili Fatma abladan bu tarifi alana kadar. Kendisini bu simidi yaparken gördüm ve tarifini de aldıktan sonra kendim evde denedim. Gerçekten çok ama çok güzel bir tarif. Pekmez hem susamları simide yapıştırıyor hemde çok hoş bir tat veriyor. Ben denedim oldu şimdi sıra sizlerde...
 
 
SİMİT
 
MALZEMELER :
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1/2 paket yaş maya
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Alabildiği kadar un
  • 2-3 yemek kaşığı pekmez
  • Pekmezi açmak için 1 çay bardağı su
  • Susam
YAPILIŞI :
  • Karıştırma kabına ılık su ve sütü koyup içine yaş mayayı elimizle eriterek karıştıralım.
  • Şekeri de ilave edlim ve biraz bekletelim. 10 dakika yeterli.
  • Sıvıyağ,tuz ve yumurtayı da ekleyip tekrar karıştıralım.
  • Unu yavaş yavaş ilave edip yoğuralım.
  • Hamur elimize yapışmadığı zaman olmuş demektir.
  • Kulak memesinden biraz daha yumuşak bir hamur olacak.
  • Kabın üzerini streç filmle kapatıp mayalanması için ılık bir ortamda 1 saat bekletelim.
  • Bir saatin sonunda hamur 2 katı büyüklüğünde olacaktır.
  • Hamurdan mandalinadan daha  büyük parçalar alıp elimizle şeritler yapalım.
  • Şeritleri ikiye katlayıp tezgah üzerinde burarak burgu şekli verelim.
  • Simit şekli verip ek yerini elimizle bastırıp kaybedelim.
  • Su ve pekmezi karıştırıp açalım ve bir tabağa koyalım.
  • Diğer taraftada geniş ve yayvan bir kaba susamları koyalım.
  • Simiti önce pekmezli suya daha sonra her tarafını susama bulayıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak dizelim.
  • Tepsi mayası için biraz daha bu şekilde bekletelim.
  • Önceden ısıtılmış 200 derece fırında kızarana kadar pişirelim.
AFİYET OLSUN...
  •  

Hiç yorum yok: