21 Aralık 2010 Salı

PORSİYONLUK RULO PASTA



       Bazen o günkü ruh halimden midir bilmem ama yaptığım şeyleri pek zevk alarak yapmam. Yapım aşamaları o kadar uzar ki hemen sıkılırım. Bu pastayı yaparken ya ruh halim çok iyiydi yada gerçekten yapımı
çok basitti. Arkadaşım Hülya bu pastadan bahsettiğinde aklıma takıldı ve hemen netten araştırdım, yapmaya koyuldum. Pandispanya yaparken biraz oyalanıyorum her nedense.Bembeyaz olsun, güzel kabarsın diye titizleniyorum. Yürüyüşten geldikten sonra hemen yaptım ve gerçekten çok ama çok güzel oldu. Biraz kendimi şımartayım. Pastanelerde satılanlardan bile güzel oldu. En büyük eleştirmenlerimden olan eşimden bile tam not aldı pastacıklarım. Bu pastayı ister porsiyonluk  isterseniz büyük rulo şeklinde de yapabilirsiniz.

PORSİYONLUK RULO PASTA

MALZEMELER :

PANDİSPANYA İÇİN :
  • 4 adet yumurta
  • 1 su bardağı  toz şeker
  • 1 su bardağı + 2 yemek kaşığı un (elenmiş)
  • 1 paket kabartma tozu
KREMASI İÇİN :
  • 1 paket krem şanti
  • 1/2 su bardağı un
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 3 su bardağı süt
  • Süslemek için dilimlenmiş muz,frambuaz
DIŞI İÇİN :
  • Hindistan cevizi
  • Süt

YAPILIŞI :
  • Oda sıcaklığındaki yumurtalar mikserle çırpılır ve yavaş yavaş toz şeker ilave edilir.
  • Bembeyaz olan ve kabaran yumurtalara diğer tarafta elenmiş olan un ve kabartma tozu eklenir.
  • Fazla çırpmadan kaşık ile karıştırılarak yağlı kağıt serili olan dikdörtgen fırın tepsisine dökülür.
  • Spatula yardımı ile her tarafa eşit bir şekilde yayılması sağlanır.
  • Önceden ısınmış olan 180 derece fırında 15 dakika pişirilir.
  • Pandispanya ince olacağı için hemen pişecektir. Bu aşamada dikkatli olmak gerekiyor.
  • Fırından alır almaz yağlı kağıt ile rulo yapılır ve üzerine bir bez örtülerek dinlendirilir.
  • 15-20 dakika sonra rulo halindaki pandispanya açılır ve bıçak yardımı ile uzun şeritler kesilir.


  • Diğer tarafta krema malzemeleri pişirilir ve ılıkken içine yarım paket toz krem şanti dökülür ve mikserle çırpılır.
  • Şeritlerin üzerine krema sürülür ve istenilen bir meyve konulur.
  • Ben muz ve frambuazlı olmak üzere iki çeşit yaptım. Benim favori meyve frambuaz.
  • Rulo yapılır.
  • Bir kabın içine süt konulur ve rolular bu sütün içine batırılır.
  • Daha sonra diğer bir tabakta bulunan hindistan cevizine her tarafı bulanır.
  • Servis tepsisine dizilir ve buzdolabında bekletilir.
AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok: