14 Şubat 2010 Pazar

EV YOĞURDU


Maalesef hazır yoğurtlar pek sağlıklı olmadığı için yoğurdu evde yapmaya karar verdim. Sokak sütlerini kullanmayın diyorlar ama hazır sütten güzel yoğurt olmuyor. Direk süt olarak içmek zararlı olabilir ama ben yıllar önce bir televizyon kanalında seyretmiştim.Sütü mayalayıp yoğurt olarak kullanmak zararlı değilmiş.Mayalama işlemine tabii tutulduğu için mikropların öldüğü söylenmişti.Ne kadar iyi hatırlıyorum bilemeyeceğim ama ben inanmak istiyorum.
İlk işim Tahtakale'deki Köylüpazarına gitmek oldu.Uludağın köylerinden gelen bir teyze var.Sütü ondan aldım.Bayağı zahmetli bir taşımadan sonra (çünkü bardaktan boşanırcasına yağmur yağıyordu.)eve geldim ve sütü ateşe koydum.Kaynama başladıktan 30 dakika sonra altını kapattım.Bu şekilde yapınca yoğurt daha güzel oluyor.Yoğurdun resmini ışık yetersizliğinden pek güzel çekemedim ama emin olun çok güzel bir yoğurt oldu. Süt yağlı olduğu için üzerinde kaymak bile oluşmuştu.Bu arada da nasıl yapıldığını bildiğiniz bir yoğurdu  güvenle yemenin mutluluğunu yaşıyorsunuz.



Malzemeler :

  • 3 kg. süt

  • 3 tatlı kaşığı dolusu mayalık yoğurt
Yapılışı :
  • Süt tencereye koyulup kaynatılır.
  • Yarım saat kadar kaynatılan sütün altı kapatılarak soğumaya bırakılır.
  • Serçe parmağınızı süte daldırıp dayanacak kadar 10 saniye tutabildiğinizde içine başka bir kapta biraz sütle karıştırdığımız yoğurt yavaşça tencerenin bir kenarından dökülür.
  • Tencere fazla hırpalanmadan ılık bir yere konulur.
  • Bu esnada tencereyi sofra bezi ile her yerini kapatmak çok yerinde olur.
  • Tencere bu şekilde 6 saat kadar mayalanmaya bırakılır.
  • Daha sonra buzdolabına alınır ve bir gün bekletilir.
AFİYET OLSUN...




Hiç yorum yok: