16 Şubat 2010 Salı

SÜTLÜ UN HELVASI


SÜTLÜ UN HELVASI

Bu tarifi sevgili arkadaşım Nesibe için sizlerle paylaşmak istiyorum.Genelde bu helva evlerde sık sık yapılır.Kimi zaman ölçü bile kullanılmaz. Yalnız hiç bu helvayı denememiş olanlar için ölçü vermek istedim.
Nesibe arkadaşım da umarım bunu dener ve beğenir. Fotoğraf yine güzel olmadı ama maalaesef ben yeni
fotoğraf makinası alana kadar bu böyle olacak. Kardeşimin eşi Meltem'in makinası ile çekiyordum.Süper bir makina idi ama kader işte geri vermem gerekiyordu.(Ühüüüüü ühühhhhhhüüü... :))
Eveeet tarifimize gelince....

Malzemeler :

  • 1 su bardağı un

  • 1/2 su bardağı sıvı yağ

  • 50 gr. tereyağ (Tereyağ ve sıvıyağı arzunuza göre değiştirebilirsiniz.İster her ikisini kullanın ister sadece tereyağı.)

  • 3,5 su bardağı süt

  • 1 su bardağı toz şeker

  • Süslemek için tarçın

  • Ceviz

Yapılışı :
  • Tencerede tereyağ ve sıvı yağ biraz ısındığında un ilave edilir.
  • Ben teflon tavada yaptım daha iyi sonuç verdi.Tahta kaşıkla güzelce un çok fazla kavrulmadan karıştırılır.Bu esnada tencerenin başından lütfen ayrılmayın.
  • Sabırla ve sükunetle unu kavurmaya devam.Kollar çalışsın.
  • Un kokusu gidinceye kadar mis gibi kokular etrafa yayıldığında tencereyi ateşten alın.
  • Helvanın rengi sizin arzunuza kalmış.İsterseniz çok kavurup kahverengi de yapabilirsiniz rengini.
  • Çünkü sütü döktüğünüzde un çok ısınmış olduğundan dışarıya sıçrayabilir.
  • Süt ilave edilir.Hızlı hızlı karıştırılır.
  • Un çok güzel bir şekilde kavrulacağı için pütür pütür olma ihtimali yok.
  • İlk etapta olsa bile endişelenmeyin karıştırdığınızda ve kaşığın tersi ile ezdiğinizde düzelecek ve sakız gibi olacak.
  • Şu anda da hem tarifi yazıyorum hem de helvamı afiyetle yiyorum.
  • Lütfen sizlerde deneyin ve yiyin.
  • Evet nerede kalmıştık.
  • Şekeri de ilave edip karıştırın.Kaynama başlayıp un sütü iyice içine çektiğinde ateşten alıp kapağını kapatıp dinlenmeye bırakın.
  • Servis anında üzerine tarçın dökebilirsiniz.
  • İsterseniz bu helvanın içine çam fıstığı da kavurup ilave edebilirsiniz.
  • Cevizi de içine koyabilirsiniz.
  • Alternatifler çok.
Afiyet Şeker Olsun.





Hiç yorum yok: